תחקיר רשתות השיווק: מנכ"ל שופרסל יגיע לדיון בוועדת הכלכלה

צבי טסלר No Comments on תחקיר רשתות השיווק: מנכ"ל שופרסל יגיע לדיון בוועדת הכלכלה

על רקע התחקיר המגמתי נגד אתר אונליין לציבור החרדי שהקימה שופרסל, נגדו נטען כי נותן מחירים נמוכים יותר לציבור החרדי, יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון יכנס את הוועדה לדיון על התחרות בין רשתות השיווק בישראל. מנכ"ל שופרסל ומנכ"ל משרד הכלכלה יהיו בדיון. במסמך שהכין מרכז המחקר של הכנסת נקבע כי "בשנת 2019 נתח השוק של חמשת הספקים הגדולים היה 61.4%, בהשוואה לכ-57.4% בשנת 2015"

שופרסל צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחר (רביעי) תתכנס וועדת הכלכלה לדיון על התחרות ברשתות השיווק: על רקע התחקיר המגמתי כנגד אתר רשת שופרסל לציבור החרדי, בו נטען כי החרדים מקבלים מחירים נמוכים יותר, מנכ"ל שופרסל ומנכ"ל משרד הכלכלה יגיעו לישיבה מיוחדת שיזם היו"ר ביטון ביוקר המחייה בישראל. לקראת הישיבה אמר ח"כ ביטון: "נוודא שתתקיים תחרות הוגנת ונעמיק בנושא עד שנביא תוצאות משמעותיות לכל צרכן וצרכנית בישראל".

במסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת שהוכן לדיון מעלה: נתח השוק של חברות המזון הגדולות עלה ב3.8 נקודות אחוז מאז 2015 ועד 2019 – הריכוזיות בענף גדלה.

הישיבה תתקיים, בין היתר, על רקע הפרסומים בדבר העלאות מחירים צפויות ברשתות השיווק ועל רקע הפרסום שחשף פערי מחירים של מוצרים זהים באתר שופרסל אונליין לעומת אתר שופרסל ישיר למהדרין, וישתתף בה גם הבעלים של רשת שיווק השקמה, רמי לוי. הוועדה תדון גם בהיעדר התחרות בענף המזון ומוצרי הצריכה ובחינת יישום חוק קידום התחרות בענף המזון, שאושר בוועדה כבר בשנת 2014.

לקראת הדיון הכין מרכז המחקר והמידע של הכנסת מסמך בנושא, שניתח את רמת התחרותיות בשוק המזון ומוצרי הצריכה. מהמסמך, שכתבה הכלכלנית בת חן רוטנברג, עולה בין היתר כי "בשנת 2019 נתח השוק של חמשת הספקים הגדולים היה 61.4%, בהשוואה לכ-57.4% בשנת 2015 – גידול של 3.8 נקודות אחוז.

בדינמיקה בין הספקים הגדולים, נתח השוק של שני הגדולים (החברה המרכזית למשקאות ותנובה) עלה בתקופה זו ב 3.8- נקודות אחוז. הנתח של שלושה הספקים האחרים (ביניהם שטראוס ואסם) נותר יציב, ונתח של כל יתר הספקים ירד בכ- 3.8 נקודות אחוז. כלומר, בתקופה זו חל גידול בריכוזיות בענף.

בישיבה ישתתפו גם ממלאת מקום הממונה על רשות התחרות, עו"ד מיכל כהן, והממונה על הרשות להגנת הצרכן, עו"ד מיכאל אטלן, וכן נציגים נוספים של רשתות השיווק, ארגוני צרכנים ועוד".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון: "אחת המשימות העיקריות שלי כיו"ר ועדת הכלכלה היא לדאוג להוזלת יוקר המחייה בישראל. כדי לעשות זאת ולהוזיל את סל המזון העברנו בחוק ההסדרים את הרפורמה ביבוא אך זה לא מספיק, זהו קצה של שרשרת. המחיר שאנחנו כצרכנים רוכשים אינו תלוי ביבואן, ביצרן או בחקלאי בלבד. ישנה שרשרת קמעונאית שלמה בדרך, שרשרת המזון ברשתות השיווק".

ביטון הוסיף כי "רק בשבועיים האחרונים נחשפנו, בתחקיר של מעין פרתי ובאחרים נוספים, על הבדלי המחירים של 30% ולפעמים אפילו 50% לגבי מוצר זהה בין זרועות שונות של אותה רשת שיווק. זה מוכיח שניתן להוזיל גם ברשתות המזון את המחירים, הקמעונאים ימשיכו וירוויחו וגם הציבור ייהנה מסל במחיר הוגן".

תיאור וניתוח רמת התחרותיות בשוק המזון ומוצרי צריכה מהירה

 

 

 

 

 



0 תגובות